Sjuk..

Hejhej, och förlåt för den riktigt dåliga uppdateringen här på bloggen.. Jag har lixom typ vart helt tom i huvudet bokstavligt talat, och just nu är jag faktiskt sjuk.. Jag började på att bli lite förkyld när jag kom hem, och det har bara blivit värre, så nu har jag t.o.m feber.. Ja, det är sånt som händer ibland, och nu sitter jag och käkar Ben & Jerry glaaaass! muuuuuuuuuuuuuuums! :D

Igår så red jag iallafall för första gången på två veckor ungefär! :) Det var riktigt härligt faktiskt, vi red uuut, jag red på Tarzan ;) Haha, han är sååå söt, plutten! ♥



Det gick ganska bra iallafall, först skrittade vi på vägkanten upp till skogbyrundan, sen så travade vi en bit, sen så kom vi till galoppsträckan, oj, då satte alla fart, haha! Jag red med Fanny på Rumpan, stor häst, Emilia på Ullis, stor häst, Philippa på Reach, stor häst, och så lilla jaag på Tarzan! Thihi mini pånin! Så söt, alla galopperar ju mkt fortare än han, så han gav allt vad han kunde för att komma ikapp! :') gulle! ♥ Sen så red vi i ridhuset igen iallafall och då så tränade vi på öka och minska galoppen, över bommar på långsidan. I början var han ganska jobbig och bara sprang för han trodde fortfarande att dem andra skulle sticka, haha! Men jag red på 10 galoppsprång mellan bommarna, sen skulle vi minska och då blev det 9, haha han är så stressad plutten, aja, men sen i slutet så var han riktigt duktig för att vara B-ponny, och att det bara är knattar som rider på han, men han lossnade faktiskt lite i slutet och orkade nästan hålla galoppen när jag kortade honom, så mycket som han orkade! Sen skrittade jag av han för hand, för han var så trött, skönare för honom än att släpa runt på mig.



Ciao! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0